Cum poti testa bobinajele motoarelor asincrone trifazate

Daca te intereseaza sa testezi bobinajele unui motor asincron trifazat trebuie sa te pui in tema legat de tehnicile care iti pot oferi rezultate cat mai clare in acest sens. Verificarea lor in ceea ce priveste partea de functionare impune o baza de cunostinte destul de precise de testare.

De altfel, trebuie sa cunosti metoda potrivita pentru a face asta si raportandu-te la modul in care motorul realizeaza alimentarea, respectiv dupa cum se conecteaza bobinele. Trebuie sa fii atent in acest sens la infasurarile statorice.

Desigur ca inainte sa treci propriu zis la treaba este indicat sa realizezi si o inspectie vizuala ca sa cunosti in ce stare se afla motorul in momentul respectiv. Mare grija insa! Totul se realizeaza numai dupa ce te-ai asigurat ca alimentarea cu curent electric este oprita.

Testarea bobinajelor motorului asincron trifazat

Iata la ce trebuie sa fii atent atunci cand te pregatesti pentru testare. Initial, asigura-te ca arborele din dotarea motorului nu impune rezistenta la rotirea cu mana.

Mai departe te intereseaza sa stii ca elementele ce alcatuiesc carcasa se prezinta intr-o stare buna. Trebuie sa fii sigur ca nu sunt semne ale carbonizarii la nivelul cutiei de borne. Nu este un semn bun nici daca exista urme ale inundatiei de ulei, apa, respectiv diverse grasimi la nivelul motorului.

Mai departe urmeaza procesul de testare propriu zis. Iata care sunt recomandarile specialistilor in acest tip de motoare, despre ale caror produse poti afla mai multe pe https://bracomotoareelectrice.ro.

Exista doua modalitati prin care se poate realiza conexiunea bobinajului. Prima este in stea (Y) si cealalta in triunghi. Oricare ar fi insa modul in care se realizeaza acesta, pot sa apara anumite detecte la nivelul sau: bobinaj in scurtcircuit, intrerupt, dar si bobina scurtcircuitata la pamant, respectiv scurtcircuit intre bobine.

Ca sa realizezi testarea in mod eficient, iti recomand sa folosesti un ohmetru. Pentru asta trebuie sa stii deja insa in ce maniera se realizeaza conexiunea intre bobine la nivelul cutiei de borne.

Vei identifica acolo 6 conductoare, aliniate pe 2 randuri, arantaje in cate 3 perechi de bobine. In cazul fiecareia in parte vei observa un inceput si un sfarsit, adica 2 terminatii ale acestora. Modul in care sunt dispuse este strategic, respectiv pentru a putea realiza conexiunea in stea sau in triunghi.

Alimentarea prezinta 3 faze si fiecare este conectata la capatul fiecarei bobine. Cele ramase dispun de conectare in comun. In cazul in care conectarea e in triunghi, se conecteaza inceputul bobinelor cu sfarsitul celorlalte cu ajutorul unor punti.

Aceste puncti trebuie deconectate de la bun inceput de la cutia de borne, iar apoi identificate perechile bobinelor. Mai departe ai in vedere conectarea sondei ohmetrului la prima borna si urmatoarea sonda la borna 2, respectiv la carcasa.

Daca nu sesizezi nici o problema la nivelul motorului, inseamna ca exista o valoare infinita intre prima si cealalta borna si pamant. In fine, e o idee mai complicat cum stabilesti valoarea.

Indicat este sa consulti un ghid de specialitate pentru a realiza o testare sigura, care sa iti ofere rezultate precise. In cazul in care te afli in cautarea unui motor asincron trifazat, gasesti modele variate pe site-ul si mai sus mentionat – https://bracomotoareelectrice.ro.

You may also like...

Leave a Reply