Ce este continutul duplicat si cum este vazut de motoarele de cautare?

La conferinta recenta privind strategiile pentru motoarele de cautare, in timpul intalnirii din Chicago, multi dintre angajatii  din Google au primit intrebari cu privire la continutul duplicat.

Recunoastem ca exista multe nuante si un pic de confuzie pe aceasta tema, asadar dorim sa ajutam la stabilirea situatiei. Mentionam ca este posibil sa gasiti cele mai bune costuri optimizare seo pentru a scapa de continutul duplicat.

Ce este continutul duplicat?

Continutul duplicat se refera, in general, la blocuri de continut in interiorul sau intre domeniile care se potrivesc complet cu alte continuturi sau sunt similare.

De cele mai multe ori, cand vedem acest lucru, este neintentionat sau cel putin nu este de origine rauvoitoare: forumuri care genereaza pagini directionate in mod obisnuit si orientate catre mobil, stocheaza articole afisate  prin mai multe adrese URL distincte , si asa mai departe.

In unele cazuri, continutul este duplicat in toate domeniile in incercarea de a manipula clasamentele motorului de cautare sau de a obtine mai mult trafic prin intermediul unor intrebari populare.

Desi se ofera un utilitar de traducere la indemana, algoritmii  nu vor vedea acelasi articol scris in engleza si spaniola ca continut duplicat. In mod similar, nu trebuie sa va faceti griji cu privire la fragmente ocazionale (citate si altele) care sunt marcate ca continut duplicat.

In timpul accesarii cu crawlere si in timpul difuzarii rezultatelor cautarii, incercam sa indexam si sa afisam pagini cu informatii distincte. Aceasta filtrare inseamna, de exemplu, ca daca site-ul dvs. contine articole in versiuni “obisnuite” si “imprimante” si niciun set nu este blocat in robots.txt sau printr-o metaeticheta noindex, vom alege una dintre versiuni.

In cazurile rare in care percepem ca continutul duplicat poate fi afisat cu intentia de a manipula clasamentele noastre si de a insela utilizatorii nostri, vom face, de asemenea, ajustari adecvate in indexarea si clasarea site-urilor implicate.

Cu toate acestea, preferam sa ne concentram mai degraba pe filtrare decat pe ajustari in clasament … astfel incat in ​​marea majoritate a cazurilor, cel mai rau lucru pe care il intampina webmasterii este sa vada versiunea “mai putin dorita” a unei pagini afisate in indexul nostru.

In loc sa lasati algoritmii sa determine versiunea “cea mai buna” a unui document, va recomandam sa ne indrumati spre versiunea preferata. De exemplu, daca nu doriti sa indexam versiunile de imprimante ale articolelor site-ului dvs., dezactivati aceste directoare sau utilizati expresii regulate in fisierul dvs. robots.txt.

Folositi 301s: Daca ati restructurat site-ul dvs., utilizati 301 redirectionari (“RedirectPermanente”) in fisierul .htaccess pentru a redirectiona inteligent utilizatorii, Googlebot si alti paianjeni.

Utilizati TLD-uri: pentru a ne ajuta sa oferim cea mai potrivita versiune a unui document, utilizati domenii de nivel superior ori de cate ori este posibil pentru a gestiona continutul specific tarii.

Utilizati functia preferata de domeniu a instrumentelor pentru webmasteri: daca alte site-uri fac legatura cu dvs. utilizand atat versiunea www, cat si cea non-www a adreselor URL, puteti sa ne spuneti in ce mod preferati ca site-ul dvs. sa fie indexat.

Utilizatorilor nu le place sa vada pagini “goale”, astfel incat e bine sa evitati inlocuirea acestora, daca este posibil. Aceasta inseamna sa nu publicati (sau cel putin sa blocati) pagini cu recenzii zero, fara inregistrari  etc., astfel incat utilizatorii (si botii) sa nu le vada.

You may also like...

Leave a Reply