Avantajele si dezavantajele unui sistem de monitorizare a presiunii rotilor

presiuneInainte de a trece la achizitia unui astfel sistem sofisticat de monitorizare a presiunii pneurilor este logic sa arunci o privire la unele dintre avantajele si dezavantajele unui hardware de pe piata de astazi: TPMS. Stiind aceste detalii poate ajuta atat profesionistii cat si proprietarii de automobile sa evite unele capcane ale acestei tehnologii destul de scumpe.

Avantaje

De fapt, se rezuma doar la un singur avantaj real pentru hardware-ul numit TPMS, dar unul deloc neglijabil: poate salva viata anvelopelor si chiar a ta.

TPMS este conceput pentru a te avertiza printr-un tablou de bord luminos, atunci cand oricare dintre presiunea anvelopelor a scazut sub 25 la suta dupa evaluarile producatorului. Acest lucru va permite sa stiti ca aveti o problema cu anvelopele si acestea pot incepe sa se indoaie sau sa se frece, ceea ce este de obicei primul avertisment tactil al unei probleme.

Fara a sti acest lucru din timp, anvelopele pot fi deja afectate si nesigure. Rularea pe ele pentru mult timp poate provoca ca restul aerului din pneuri sa iasa in mod mult mai necontrolat. Iar acest fenomen nu vine niciodata cu vesti bune. Un avertisment in privinta unei probleme cu mult inainte de agravare poate salva nu numai viata ta, dar te poate salva si de o suma considerabila de bani. Se estimeaza ca TPMS salveaza 660 de vieti pe an, prevenind si 33 de mii de leziuni si salvand milioane de dolari cheltuite pe benzina in plus.

Dezavantaje

In cea mai mare parte, sistemele TPMS intr-adevar au tendinta de a functiona destul de bine si este destul de greu sa gasesti argumente contra destinatiei lor. Exista, totusi, o serie de probleme de care ambii, soferi si tehnicieni ai pneurilor, ar trebui sa fie constienti atunci cand au de-a face cu un astfel de sistem.

Nu sunt robuste – Marea majoritate a monitoarelor TPMS directe sunt parte a unui ansamblu care include tija supapei. Cand tija ventilului este instalata pe monitor, constand intr-un indicator de aer de presiune si un transmitator radio, acesta se afla in interiorul anvelopei. Problema majora cu acest lucru este ca atat monitorul cat si tija anexata sunt relativ fragile. Din cauza modului in care monitorul este montat, demontarea unui pneu poate produce rupturi. Tocmai pentru ca sunt cunoscute ca fiind atat de fragile, cele mai multe magazine de anvelope auto nu vor accepta responsabilitatea pentru deteriorarea sau distrugerea supapelor. Unde mai pui ca nu numai achizitia, dar si orice lucrari de intretinerea sau reparare ulterioara sunt destul de costisitoare.

You may also like...

Leave a Reply