In asteptarea farurilor cu laser
Nemtii de la Audi tocmai au terminat clipurile de prezentare pentru noul model R8, ce va aparea anul viitor. Asta cu putin inainte de salonul auto de la Geneva, evenimentul anului pentru impatimitii de cai putere. Dincolo de dezvaluirea performantelor in materie de putere si a noior elemente de design, binecunoscutul brand a prezentat, in premiera, noua generatie de faruri de iluminat bazate pe tehnologia laser.
Aceste noi faruri, ce vor fi introduse experimental in acest an, intr-o editie limitata a modelului in discutie, va fi o dotare optionala pentru Audi R8. Fiecare dintre ele consta in patru diode cu laser de inalta intensitate, avand o putere de iluminare net superioara farurlor cu led. Pentru o masina sport care ruleaza cu peste 200 de km pe ora, cu cat lumina farurilor bate mai departe, cu atat mai bine. Din nefericire, farurile cu laser inca nu au fost aprobate de autoritatile rutiere si de siguranta de peste Ocean, ramanand de vazut daca acestea vor primi girul celor din Uniunea Europeana. Prin urmare, nu stim daca vom avea posibilitatea sa intalnim prea curand luminile noului model Audi pe drumurile noastre.
Pe de alta parte, trebuie spus canoul audi R8 vine dotat, in varianta standard, cu faruri cu becuri xenon LED. Fiecare far contine nu mai putin de 37 de leduri, acestea incluzand si luminile de intalnire pe timp de ziua. Din acest punct de vedere, putem spune ca Audi a facut din faruri o adevarata opera de arta, devenind, de ceva vreme un element distinctiv pentru modelele sale, putand fi recunoscute de la distanta. Prin urmare, noul model nu face decat sa duca mai departe acest trend. Fotografiile spion aparute recent in presa de specialitate nu fac decat sa confirme faptul ca designul imbinat cu arta fac casa buna la brandul german. Iar cearsaful ridicat putin de pe caroserie dezvaluie nu doar o noua tehnologie a sistemului de iluminat cu laser, ci si un nou design pregatit pentru cutia farurilor.
Este un lucru oarecum normal, daca stam sa ne gandim ca Audi a lansat primul audi R8 in urma cu aproximativ opt ani. I-a facut un scurt refresh in urma cu cativa ani, insa de la noul model asteptarile sunt ceva mai inalte, la capitolul performante si tehnologie. Daca e sa vorbim de performante, atunci Audi nu se dezminte, motorul sau promitand sa fie mai puternic decat versiunea standard a celui V10 de 5.2 litri. De asemenea, sunt zvonuri care vorbesc despreĀ o versiune hibrid, unde energia electrica va fi combinata cu forta motorului V6 sau a unuia in patru cilindri.