Ce inseamna bounce rate?

Aveam de gând să scriu despre site-urile mici cu un bounce rate care te induce în eroare, dar am realizat că n-am mai acoperit termenul de bounce rate până acum, așa că azi mă voi limita la noțiunile de bază.

Dacă știi deja ce înseamnă, privește acest articol ca un refresh.

Ce este bounce rate-ul?

Bounce rate-ul este o cifră foarte importantă pentru cei ce dețin un site/blog. Practic, îți spune ce procent din vizitatori pleacă imediat ce intră pe site-ul tău. (ex: vizitează o pagină și ies până să dea click pe alta)

Bounce-ul apare din diferite motive:

Vizitatorul a apăsat butonul Back al browser-ului.
Vizitatorul și-a închis browser-ul.
Vizitatorul a dat click pe o reclamă.
Vizitatorul a dat click pe un link extern.
Vizitatorul a scris un alt URL în browser.
Toate acțiunile de mai sus fac ca vizitatorul să-ți părăsească site-ul. Având loc chiar după ce a ajuns pe site (fără să mai intre pe vreo pagină), va face ca bounce rate-ul să crească. Defapt, formula bounce rate-ului este foarte simplă:

Bounce rate = Vizitatori care au ieșit după afișarea unei singure pagini / Nr. total de vizitatori

De exemplu, să zicem că blogul tău a primit 12000 de vizite într-o lună, din care 8000 sunt bounce-uri. Bounce rate-ul tău va fi 8000 împărțit la 12000, adică 0,66 (66%).

Cu cât ai un bounce rate mai mic, cu atât e mai bine, deoarece înseamnă că cititorii rămân legați de conținutul tău, și rămân mai mult.

Cum aflii exact ce bounce rate ai? O soluție bună este Google Analytics, care va urmări automat cifrele pentru tine.

You may also like...

Leave a Reply